Home » » "Munkin Adik Tak Balik Dah"

"Munkin Adik Tak Balik Dah"

Written By aku on Friday 13 December 2013 | 11:52 am


Parit Buntar: “Adik minta maaf, mungkin adik takkan balik dah, tapi adik tetap sayang mak,” itulah pesanan khidmat ringkas (SMS) terakhir dihantar seorang remaja perempuan berusia 15 tahun sebelum menghilangkan diri sejak Selasa lalu.

Remaja terbabit Nur Emylia Azwa Azimi, 15, hanya disedari hilang oleh ibunya, Mazita Mohd Yusop, 41, ketika bangun untuk menunaikan solat Subuh di rumah mereka di Parit Lebai Akhir, Bagan Tiang, di sini.

Difahamkan, remaja perempuan itu merajuk selepas ditegur ibunya kerana berbual di telefon dengan kenalan lelaki sehingga jam 4 pagi pada hari kejadian.

Mazita berkata, anaknya itu marah kerana ditegur lalu terus menutup pintu bilik tidurnya.

“Saya sangkakan dia tidur, namun terkejut apabila mendapati dia hilang sebaik bangun menunaikan solat Subuh sekitar jam 6 pagi.

“Saya kemudian segera mencari anak saya itu di rumah ayah yang terletak berhampiran, namun tidak berjaya.



Saya kemudian membuat laporan di Balai Polis Tanjung Piandang selepas gagal menjejakinya sehingga ke petang,” katanya.

Malah, dia turut meminta bantuan kenalannya supaya menghebahkan kehilangan anak gadisnya itu melalui laman sosial di Internet.

“Banyak kali kami cuba menghubungi dan menghantar SMS kepadanya, namun tidak dijawab.

Bagaimanapun, Nur Emylia akhirnya membalas SMS itu dan memberitahu tidak akan balik ke rumah.

“Saya berdoa dia akan pulang segera kerana keadaan kesihatan saya yang tidak mengizinkan berikutan terlalu memikirkan keadaannya,” katanya.

Sementara itu, kakak Nur Emylia, Marlisa Azreen, 20, turut berusaha menjejaki adiknya dengan bantuan beberapa rakan karib.

“Saya yakin adik saya masih berada di daerah ini.

Foto
MAZITA menunjukkan SMS anaknya.


Sekiranya dia terbaca berita ini, diharap dia segera pulang kerana emak sakit kerana terlalu risau keselamatannya menurut sumber harian metro.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai adik diminta menghubungi talian 012-4234436 atau melaporkan ke balai polis berhampiran,” katanya.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger