Home » » Bomba turunkan mayat seberat 200 kilogram

Bomba turunkan mayat seberat 200 kilogram

Written By aku on Saturday 12 December 2015 | 12:00 pm


KOTA BHARU - Mayat wanita seberat 200 kilogram terpaksa dibawa turun menggunakan tali dengan bantuan jentera bomba dari tingkat satu sebuah premis di Jalan Bayam, di sini, semalam.

Zaima Abdullah, 37, yang mempunyai penyakit kencing manis dan jantung, dipercayai meninggal dunia sejak kelmarin.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Ismadi Mohamad Said berkata, mangsa yang menjalankan perniagaan membekal barangan basah mahu tidur di premis terbabit dan tidak mahu pulang ke rumahnya di Kampung Tikat, Jalan PCB.

“Ahli keluarga memujuk supaya mangsa pulang ke rumah, namun dia enggan dan pagi tadi (semalam), mereka cuba menghubunginya tetapi tidak dijawab.

“Keluarganya kemudian pergi ke premis berkenaan sebelum mendapati mangsa telah meninggal dunia di dalam bilik tidur,” katanya, di sini, semalam.

Menurutnya, keluarga mangsa cuba membawa wanita terbabit keluar menggunakan laluan tangga tetapi gagal.

Ismadi berkata, pihaknya mengambil masa satu jam setengah untuk membawa keluar mangsa dengan menggunakan alat pengusung yang diikat dengan tali dan dibawa turun ke atas jentera bomba.

ARTIKEL BERKAITAN
 Kes jenayah
Mati dibelasah, mayat disorok dalam tangki najis
DUNGUN - Seorang buruh warga Bangladesh mati dibelasah dipercayai rakan serumahnya dan mayatnya disorok di dalam tangki najis, di Kampung Pelandas, Kampung Pulau Serai, di sini, hari ini.
 Kes jenayah
Mayat reput ditemui di ladang sawit
TAWAU - Mayat seorang lelaki yang telah reput dan berulat ditemui berhampiran bekas tapak rumah kongsi di Ladang Sawit Felda Umas 1 dekat sini semalam.
 Misteri bau busuk terungkai
Misteri bau busuk terungkai
HULU SELANGOR - Misteri bau busuk di deretan rumah kedai terungkai selepas polis menemui jasad seorang lelaki yang dipercayai sudah meninggal dunia lebih tiga hari lalu.
 Mayat disangka patung
Mayat disangka patung
REMBAU - Seorang penduduk yang sedang memanjat pokok petai berhampiran sungai Kundur di Jalan Sekolah Lama, Kundur Tengah, di sini, terkejut apabila mendapati terdapat objek terapung di dalam sungai berkenaan, semalam.
 pdrm
Mayat tersangkut pada pokok di Pulau Kukup
JOHOR BAHRU - Mayat seorang lelaki berusia dalam lingkungan 30-an ditemui tersangkut pada pokok dipercayai akibat mati lemas di Pulau Kukup, Pontian petang tadi.
 Mayat pengawal dalam longkang
Mayat pengawal dalam longkang
PARIT BUNTAR - Mayat seorang pengawal keselamatan yang lengkap berpakaian uniform dijumpai di dalam longkang di hadapan bangunan Local Agenda 21, Taman Damai di sini petang semalam.
 orang tua
Mayat ayah ditemui 2.5 km dari rumah
GUA MUSANG - Seorang warga emas Orang Asli yang hilang dari rumahnya di Kampung Lebir, Aring 5, dua minggu lepas, hari ini dijumpai mati dalam ladang sawit kira-kira 2.5 kilometer dari rumahnya.
 Kulit mayat sudah mereput terurai  
Kulit mayat sudah mereput terurai
KLUANG - Mayat seorang wanita tanpa kepala yang dipercayai dibunuh ditemui Sabtu lalu, tidak dapat dikesan identitinya menerusi bedah siasat.
 Mayat ditemui sempurna
Mayat ditemui sempurna
KUBANG PASU - Mayat mangsa tragedi kren jatuh di Masjidil Haram, Makkah, Shahidan Saad, 52, ditemui dalam keadaan sempurna.

Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger