Home » » 2 nyaris maut kenderaan jatuh cerun

2 nyaris maut kenderaan jatuh cerun

Written By aku on Saturday 19 September 2015 | 2:11 pm


GUA MUSANG - Dua pemuda Orang Asli nyaris maut apabila kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki mereka terbalik dalam cerun ketinggian 10 meter di Kampung Gua Cha, Jalan Gua Musang - Pos Tohoi, dekat sini, petang kelmarin.

Bagaimanapun, dua mangsa itu pemandu kenderaan terbabit Badira Angah, 20 bersama seorang penumpang, Atan Hamdan, 24, hanya mengalami cedera ringan.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 2 petang ketika mereka dalam perjalanan dari Kampung Kuala Betis ke Pos Tohoi untuk ambil penduduk Orang Asli bawah keluar membeli belah di bandar ini.

Ketika dalam perjalanan itu, Badira yang memandu kenderaan cuba elak lubang besar sebelum terbabas ke kanan jalan lalu terbalik ke dalam cerun di tepi Sungai Nenggiri.

Badira ketika ditemui di tempat kejadian berkata, dia menjerit bagi menyedarkan Atan yang sedang tidur semasa kenderaan terbabas dan sama-sama keluar menerusi cermin depan yang pecah bagi menyelamatkan diri.

Beliau berkata, kejadian itu berlaku dengan sekelip mata sahaja dan bernasib baik kenderaan tersekat pada pokok kayu di tepi sungai jika tidak mungkin tenggelam ke dalam suangi berkenaan.

“Pada mulanya kereta itu berada separuh terlentang selepas terguling beberapa kali tetapi kami berdua menolak supaya kedudukan seperti biasa walaupun keadaan kenderaan separuh remuk,” katanya.

Atan pula berkata, ketika kejadian itu dia tidak ingat lain lagi kecuali mati kerana kenderaan yang naikinya berguling ketinggian 10 meter dan tersekat di tepi sungai yang arusnya deras.

Beliau berkata, sebelum itu dia sedang tidur dan tiba-tiba terasa terpelanting dalam kenderaan sebelum merangkak keluar menerusi cermin depan yang pecah.

“Nasib baik keadaan kami berdua hanya cedera ringan jika terbalik ke dalam sungai tak tahulah apa terjadi dan kami dibantu penduduk yang kebetulan lalui menarik saya naik ke atas jalan,” katanya.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger