Home » » Anak hilang seminggu

Anak hilang seminggu

Written By aku on Tuesday 17 December 2013 | 10:49 am


IPOH – Selepas seminggu menghilangkan diri, seorang remaja perempuan berusia 15 tahun yang dilaporkan hilang selepas ditegur ibunya kini ditemui selamat di rumah rakan teman lelakinya, di sini, kelmarin.

Nur Emylia Azwa Azimi ditemui oleh ibunya, Mazita Mohd Yusof, 41, yang mencari anak keduanya itu di sekitar pekan terbabit kira-kira jam 9 malam.

Bapa saudara remaja terbabit, Mohd Khairi Mohd Yusof, 36, berkata, kakaknya itu telah membuat laporan polis di Balai Tanjung Piandang telah berusaha mencari anaknya itu di sekitar pekan Parit Buntar.

Katanya, mereka bernasib baik apabila menemui rakan anaknya di salah sebuah restoran yang turut membantu menunjukkan rumah yang telah di duduki oleh remaja berkenaan.

“Terkejut apabila anak saudara berada di rumah yang didakwa rakan kepada teman lelakinya. Ketika ditemui, ibu bapa rakan lelaki terbabit tiada di rumah.

“Emylia menyorok dalam selimut di bilik rumah terbabit. Keengganan Emylia pulang ke rumah memaksa ibunya memujuk lebih setengah jam sebelum dia di bawa pulang,” katanya di sini, semalam.

Mohd Khairi berkata, anak saudaranya itu kini selamat dan telah berbaik semula dengan ibunya.

“Nasib baik tidak berlaku apa-apa kejadian yang lebih buruk terhadap dia kerana sepanjang kehilangannya, kakak saya banyak menangis dan tidak berputus asa mencari anaknya itu,” katanya.

Emylia dilaporkan hilang gara-gara kecil hati setelah ditegur ‘bergayut’ melalui telefon pada 10 Disember lalu.

Emylia dikatakan bergayut sehingga jam 4 pagi dengan kenalan yang tidak dikenal pasti kemudian disedari hilang kira-kira jam 6 pagi ketika Mazita bangun untuk menunaikan solat Subuh.

Gadis terbabit turut menghantar pesanan ringkas (SMS) kepada ibunya yang memaklumkan dia tidak akan pulang ke rumah meskipun menyayangi ibunya.

Berita kehilangan remaja tersebut turut dihebahkan melalui laman sesawang dengan harapan anaknya ditemui semula.
--Sinar Harian
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger