Home » » Insentif RM500 kepada Pelajar Cemerlang UPSR – Ahmad Razif

Insentif RM500 kepada Pelajar Cemerlang UPSR – Ahmad Razif

Written By aku on Saturday 21 November 2015 | 3:29 am


Kecemerlangan yang diraih oleh  2,558 pelajar tahun enam dalam peperiksaan UPSR 2015 seluruh negeri Terengganu mengatasi rekod pencapaian tahun lepas amat membanggakan.

Menteri Besar Terengganu, Yab Dato Seri Ahmad Razif Abd Rahman hari ini telah mengumumkan berita baik kepada pelajar-pelajar cemerlang UPSR yang mendapat semua A dalam mata pelajaran bakal menerima Insentif.

Insentif Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN-i) bernilai RM500 bakal  diberikan kepada setiap pelajar yang berjaya supaya menjadi dorongan kepada pelajar lain untuk terus memperkasakan pendidikan dimasa akan datang.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman, berkata kerajaan Terengganu memperuntukkan RM1.2 juta sebagai insentif untuk 2,558 murid yang memperoleh keputusan cemerlang 5A dan 7A dalam UPSR 2015 yang diumumkan, Selasa lalu.
Beliau berkata, insentif berkenaan akan diagihkan kepada murid terbabit pada satu majlis khas meraikan kejayaan mereka di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Gong Badak, Kuala Nerus pada 22 November ini.
Bertempatan dengan prinsip TTB ke 8 “mempekasakan pendidikan “ dan slogan “Terengganu Bumi Anjung Ilmu” Terengganu  terus melakar sejarah Negeri terbaik dalam keputusan peperiksaan UPSR
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger