Home » » Polis yakin banduan lolos masih di Marang

Polis yakin banduan lolos masih di Marang

Written By aku on Monday 1 February 2016 | 9:06 pm


KUALA TERENGGANU - Polis tidak menolak kemungkinan seorang banduan yang lolos dari Penjara Marang lebih seminggu lalu masih bersembunyi di sekitar daerah itu, kata Ketua Polis Daerah Marang, DSP Mohd Suhaimi Ali.

Beliau berkata, pihaknya terus mempergiatkan operasi dan memperluaskan kawasan pencarian dalam operasi yang memasuki hari sembilan.

Namun, katanya sehingga kini tiada sebarang petunjuk dan kesan diperoleh bagi memburu banduan berusia 23 tahun itu.

"Kita percaya banduan terbabit masih berada di sekitar Terengganu. Dia akan keluar juga untuk mencari makanan dan sebagainya," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Dalam kejadian pada 24 Januari lalu itu, Mohd Nazri Mat Nasir menggunakan helah untuk ke tandas sebelum meloloskan diri ketika sedang mengikuti kelas agama.

Suspek yang menjalani hukuman enam bulan penjara bermula 3 Januari lalu atas kesalahan mencuri dalam bangunan dipercayai melarikan diri dengan memanjat tembok di belakang tandas berkenaan

"Kita tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana individu atau kumpulan yang bersubahat dan melindungi banduan terbabit mereka boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen Seksyen 216 Kanun Keseksaan jika dikesan melakukannya," kata Mohd Suhaimi. - Bernama
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger