Home » » Pasangan suami isteri terselamat

Pasangan suami isteri terselamat

Written By aku on Saturday 21 November 2015 | 1:10 pm


BENTONG - Pasangan suami isteri nyaris maut apabila kereta yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di Kilometer 43.3 Lebuhraya Karak-Kuala Lumpur, sekitar jam 12.15 tengah hari semalam.

Pasangan terbabit, Wan Ibrahim Wan Hamid, 60, dan isterinya, Zaleha Abidin, 55, memandu kenderaan jenis Toyota Vios dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menuju Kuantan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, kereta dipandu mangsa bertembung dengan sebuah lori yang berada di lorong kanan laluan sama.

“Berdasarkan siasatan mendapati lori yang membawa muatan besi bunga dipercayai hilang kawalan dan terbabas sebaik tiba di sebuah selekoh di lokasi kejadian.

“Sebaik terbabas, lori terbabit dipercayai melanggar Vios dipandu mangsa yang berada di lorong kiri laluan sama,” katanya.

Katanya, kesemua mangsa yang terlibat tersepit dan berjaya dikeluarkan oleh pihak bomba dan penyelamat.

“Pemandu Vios mengalami kecederaan ringan di kaki dan muka manakala penumpang mengalami kecederaan terseliuh leher dan calar di badan,” katanya.

Pemandu lori pula katanya mengalami kecederaan ringan di perut dan badan. Kesemua mangsa dibawa ke Hospital Bentong untuk rawatan lanjut.

“Semasa kejadian cuaca baik dan jalan kering. Keadaan jalan dua lorong satu hala garisan berputus-putus serta jalan selekoh menurun bukit,” katanya.

Mansor berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan1987 dan siasatan lanjut masih diteruskan.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger