Home » » Empat Keluarga Masih Di Pusat Pemindahan Banjir Masjid Kampung Oh

Empat Keluarga Masih Di Pusat Pemindahan Banjir Masjid Kampung Oh

Written By aku on Thursday 28 January 2016 | 2:06 pm


Seramai 15 orang dari empat keluarga mangsa banjir  di Kampung Oh, Jabi, Setiu, masih ditempatkan di pusat pemindahan banjir Masjid Kampung Oh, selepas rumah mereka dilanda banjir kilat petang semalam.

Mangsa terbabit ialah empat lelaki dewasa, tujuh perempuan dewasa, seorang kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan.

Mereka dipindahkan oleh anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Balai Bomba Jertih, kira-kira jam 5.30 petang semalam.

Berikutan kejadian itu, Bilik Gerakan Banjir Daerah di Pejabat Daerah Besut dibuka sejak pukul 8.30 malam tadi bagi menyelaras gerakan bantuan dan menyelamat mangsa yang terjejas akibat banjir berkenaan.

Pasukan penyelamat terdiri daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan Angkatan Tentera kini ditempatkan di kampung itu bagi menghadapi sebarang kemungkinan berikutan cuaca yang tidak menentu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Mohd Iskandar Jaafar berkata, pasukan perubatan dari Klinik Kesihatan Jabi, diketuai Dr. Najmi Nabihah Mohamad, mengambil tindakan segera menjalankan pemeriksaan kesihatan terhadap mangsa banjir terbabit.

Katanya, semua persiapan termasuk pasukan penyelamat, bekalan makanan dan pusat pemindahan sudah lama disediakan oleh Jawatankuasa Bencana Banjir Daerah Besut.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Besut GegerTemplate | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Besut Geger
Proudly powered by Blogger